יום שני, 15 באפריל 2013

תזונה רב דורית, בית ספר אמירים, בנימינה

בבית ספר אמירים בבנימינה מועברת תכנית "הקשר הרב דורי" לכל תלמידי כיתות ד'! כל כיתה מתמקדת בנושא אחר. להלן תיעוד של אחד המפגשים, כפי שכתבה זימרית קוחול, מחנכת הכיתה.

נושא המפגש - תזונה בריאה ונכונה
ברצוני לשתף אתכם בחוויה הנפלאה שעברנו ביום שישי במפגש השני. הילדים שוב חיכו בקוצר רוח ובהתרגשות לקראת בואם של הסבים והסבתות, הכינו את הכיתה, הכיבוד וחיכו בקוצר רוח שתסתיים ההפסקה. ואז, לאחר היכרות קצרה עם "אורחים" חדשים שהצטרפו אלינו (בעקבות "השמועות"...) התחלנו בנושא המפגש.

המפגש כלל שתי משימות:

במשימה הראשונה - נתבקשו כל ילד יחד עם סבא/סבתא להיכנס לקישור לאתר שנקרא "נוסטלגיה און ליין" ובו לצפות במוצרי מזון שונים מהעבר (מוצרי מאפה, קינוחים, משקאות, חטיפים וכו') שחלקם אומנם קיימים גם היום, אבל בוורסיה שונה לחלוטין.
הסבים/סבתות סיפרו להם על "האוכל" של פעם. כך שמענו על מעדנים שהוכנו מ"לוף", על "גבינת הקרש" שטעמה היה כקרש, על מיץ "זיפ" שהוכן מאבקה שעורבבה במים. הילדים לא הכירו את מרבית המוצרים ולא האמינו שלא הייתה קיימת גבינה במגוון טעמים...

הם הופתעו מדבריה של (סבתא של תמר) שסיפרה שמורתה הייתה נותנת מדי בוקר לכל תלמיד, כפית של "שמן דגים"... לשמירה על בריאותם. מוכרחה להודות שגם אני הופתעתי מהסיפורים השונים. צחקנו והאווירה הייתה מהנה מאד.

במשימה השנייה - נתבקשו הילדים להכין עם הסבים/ סבתות תפריט מאוזן ובריא הכולל ארוחת בוקר/ צהריים וערב. משימה זו הצריכה גלישה לאתרים שונים, קריאה, הוצאת מידע ובניית טבלה. היה נפלא לראות את שיתוף הפעולה בעבודה יחד. התוצר הסופי היה תפריט הכולל את חמשת אבות המזון וכמות הקלוריות הרצויה ליום. את התפריט הציגו יחד במליאה.

אין לתאר כמה יפה ומרגש לראות את הנכדים והסבים/ סבתות עובדים ולומדים יחד, למרות פער הדורות. את אלו לומדים ואלו מלמדים, ולהיפך....
וכמה נפלא ומחמם את הלב לשמוע בסיום הפעילות:

"תודה על זמן איכות עם נכדי. אין ספק שזה הדבר הטוב ביותר שאתו יכולתי לפתוח את היום..."
מחכה בקוצר רוח למפגש השלישי. 

 

אין תגובות: