יום שני, 10 בפברואר 2014

'זמר עברי בניחוחות של עבר' - באביגור ברמת גן


תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס אביגור רמת-גן - 'זמר עברי בניחוחות של עבר'

שנה חמישית של פעילות משותפת עם מרכז היום לקשיש ע"ש מנדלבוים

מנהלת ביה"ס אורלי לאלו ומנהלת מרכז היום לקשיש ע"ש מנדלבוים עדינה שץ חברו יחדיו בשיתוף פעולה שהוליד את המודל הייחודי המופעל בביה"ס זו השנה החמישית ברציפות.

 
ייחודיותה של התכנית היא בהמשכיותה הן בביה"ס ובמרכז היום לקשיש מעבר למפגשי התכנית, חוגגים ביחד את החגים והאירועים , התלמידים מבקרים במרכז היום . במסגרת התכנית מגיעים הותיקים  אחת לשבועיים למפגש בביה"ס ללימוד חוויתי משותף.

השנה, תשע"ד, משתתפים בתכנית תלמידי תכנית "אמירים" מכתות ה/1 ו – ה /2 . את התכנית מובילה המורה רינה קליין, בליווי מסור ונאמן של ניצה ששון רכזת התעסוקה, ממרכז היום לקשיש, המלווה את האזרחים הותיקים במהלך המפגשים.

 
המורה רינה קליין: " השנה בחרנו בנושא מרכז 'זמר עברי בניחוחות של עבר ' בכל מפגש  נחשפים התלמידים לשירים מן העבר המוכרים למבוגרים, והמבוגרים נחשפים לשירים שהתלמידים הצעירים שומעים.

גשר וחיבור נוצר במפגשים שהוקדשו לזכרו של אריק איינשטיין אותו מכירים התלמידים " אדון שוקו" והמבוגרים המכירים את השירים הישנים. עולם הזמר העברי מפגש את הדומה והשונה בחיבורים של "האחר הוא אני בקשר הרב דורי."
 



התלמיד מתן מספר בהתלהבות: "זה כייף, אנו מדברים איתם, ומספרים להם את הסיפורים שמאחורי השירים. למדנו ביחד על שיריו של אריק איינשטיין. אני בחרתי בשיר "אדון שוקו". והכנו מצגת על "עוף גוזל"  ו"אמא אדמה". אני ורום מכינים למחר, למפגש ב -  10.2.14 , שיהיה בנושא יום המשפחה, אנו מכינים דיאלוג, הומוריסטי בין נכד לסבא."

  " במפגשי ההמשך יתעדו התלמידים יחד עם האזרחים הותיקים את סיפורי המורשת, סיפורי  המורשת בניחוחות של עבר שיועלו ויתעדו במאגר הסיפורים הלאומי בבית התפוצות.

אין תגובות: