יום שישי, 6 ביוני 2014

תלמידי בית ספר "שילה" מחדרה והסבים בבית התפוצות

כ-100 תלמידים, סבים וסבתות, אשר משתתפים בתכנית "הקשר הרב דורי" - שנועדה לייצר דיאלוג בין-דורי, השם דגש על חיזוק תחושת השייכות ועל חשיפה לסיפורו של העם היהודי - ביקרו במוזיאון בית התפוצות. 

הפעילות החלה בסדנת "הילד הזה הוא אני" - סדנה המאפשרת שיח בין-דורי  סביב סיפורם של התלמידים והמבוגרים: שירים ותמונות ילדות ממאגרי בית התפוצות אפשרו למבוגר ולילד לשוחח על זיכרונות הילדות, המקום, הבית, החברים והתקופה. ילדים גילו דברים חדשים שלא ידעו אודות דור הסבים והסבתות, כל אחד הביא סיפורים מעולמו האישי ולרוב, כשהמבוגרים התחילו לספר - פניהם קרנו מרוב אושר והילדים ישבו בשקט, מחויכים ונפעמים. 


אחרי הסדנה המשיכו התלמידים ל"מסע רב דורי בעקבות הסיפור היהודי" - סיור חווייתי בתצוגת הקבע, המפגיש את התלמידים עם סיפורים ודמויות המספרות את סיפורו המופלא והייחודי של העם היהודי  במהלך הסיור פגשו המבקרים את דונה גרציה שסיפרה לתלמידים על חייה ועל חייהם של אנוסי ספרד. 
משם המשיכו התלמידים יחד עם הסבים והסבות ל"תמונה רב דורית" - סדנת יצירה משותפת של הוותיק והתלמיד, בה יצרו מסגרת מיוחדת לתמונה, ברכה עם הקדשה - מזכרת ייחודית מהחוויה הלימודית המשותפת.
הסיור היה חוויתי ומעניין הן לדור המבוגר והן לדור הצעיר יותר. כולם למדו, תרמו ונתרמו גם יחד.

תכנית "הקשר הרב דורי" מקנה לתלמידים ולאזרחים  הוותיקים חוויה חינוכית ערכית המאפשרת דיאלוג שממגר דעות קדומות ביחס לזקנה ומגביר את המודעות המשפחתית והקהילתית של הדור הצעיר לאזרחים הוותיקים. 

באמצעות המפגשים שנערכו במהלך בשנת הלימודים בכיתה, בטכנודע , בבית הקשיש ובמוזיאון בית התפוצות, ובזכות הלמידה המשותפת מתאפשרת חוויה חינוכית מפרה והדדית ונוצר גשר רב-דורי ייחודי בין התלמיד למבוגר. המבוגר מגלה את הכוחות הפנימיים של הנכד, והתלמיד נחשף לסיפורו של סבא, לערכיו ולמורשתו. יחד הם מתעדים באמצעים טכנולוגיים פרק בסיפורו המרתק של העם היהודי. 
תלמידי בית ספר "שילה", סבים וסבתות מזמינים אתכם לבקר באתר של בית התפוצות ולהיחשף לסיפורים האישיים המלווים בתמונות שהם פרסמו באתר. תיעוד העולם היהודי באמצעות סיפורים אישיים ומשפחתיים והזנתם למאגרי המידע באתר "הקשר הרב דורי" בבית התפוצות מחזק ערכים חינוכיים מובילים באקלים בית 
הספר כמו סובלנות, הקשבה, ערכי התנדבות, נתינה ותרומה לזולת ולקהילה.

כתבה את הרשימה - המורה המובילה: ורה חנוכייב
מנהלת: מזל הרוש
מדריכה יישובית: אורטל מרחב


אין תגובות: