יום רביעי, 7 בינואר 2015

סבתא אביבה מסכמת במספרים את חווית הקשר הרב דורי





סבתא אביבה מבית ספר נתיב אלעזר - כרמל שבחיפה, כותבת בשבחי התכנית שבה היא משתתפת ומסכמת 70 שנות חיים עם מסר לאריכות ימים טובים :

" אליענה בקשה שאבוא למפגש סבים וסבתות בכתתה. אביבה מורתה הסבירה על תריסר שבועות יחד, לעבודה מסוגה חדישה. תהיתי מה לספר ועל מה לוותר, מכווצת אירועי 70 שנה ב700 מלים.

מסביבי מתגבשים יחד, ילדים סקרנים, סבים וסבתות רעננים ומורה שמחה ביצירה מופלאה. החבורה מקשיבה ואני מספרת: חוויות יסוד של צברית בחיפה, אירועים היסטוריים מקדם מדינה. 
לא פשוט להסביר מה היה פעם ומה השתנה. להציג איך חפצים ומכשירים של טרום חשמל, סוללות וחידושי תקשורת עיצבו סדרי חיים שלמים ואחרים. פלסטיק לא נברא עדיין, רק עץ ומתכת וזכוכית. ומצאתי עצמי עמלה להביא מוצגים ששמרו הורי ואני אוצרת באהבה: ספרים, מחברות, משחקים וצעצועים, בהם שיחקתי אז, בגילה של נכדתי האהובה.

אני נהנית להיזכר, שנות ילדות ונעורים. ולנכדים – זו הרי המאה שעברה, דווקא הישן עבורם הוא חדש. הבאתי דגל תכלת-לבן לתפארת בן 75, ומכשירים כמו מצלמה בת 90, שעון אורלוגין בן 80, ומכונת כתיבה בת 50, מכשירי רפואה מחממים, ופתיליה ועששית נפט משנות העפלה והאפלה, טרם קום המדינה. ולחנוכה הבעל"ט: צפחת שמן זית זך מתוצרת ארץ ישראל. עדיין הפח חתום וכשר. 

והקשר חזק: "יותר משהעגל (אלו הנכדות והנכדים) רוצה לינוק, הפרה (אלו הסבתות והסבים) רוצה להניק." זה המסר לאריכות ימים טובים, סוכם כאן ב 200 מילים! "
  
כתבה סבתא אביבה אלופי.

אליענה וסבתא אביבה אלופי
 מורה מובילה : אביבה שניר
מנהל בית הספר : דני שטיינר


אין תגובות: