יום חמישי, 26 במרץ 2015

מלווה מלכה, בית ספר מוריה, חדרה

במוצ"ש א' ניסן התקיים בבי"ס מוריה שבחדרה מנהג "מלווה מלכה" בשיתוף תלמידי ביה"ס סבים וסבתות. פעילות זו מתחברת למגוון של מפגשים נוספים שמתקיימים השנה ועתידים להימשך עד לסיומה סביב "מעגל השנה העברי", שהיו בסימן "גשר לקשר הבין דורי".


באמצעות המפגשים מבקש צוות ביה"ס להנחיל לתלמידיו את ערכי הכבוד וההערכה כלפי האוכלוסייה הוותיקה, להעמיק את ההיכרות בין הדורות ולגרום להבנה טובה יותר של בן הדור האחר, לצמצם את פער הדורות וכן לחבר את הדור הנוכחי למורשת אבותיו העוברת כחוט השני ונמסרת מדור לדור, מאבות האומה היהודית דרך אבות אבותינו, סבינו, הורינו וכיוב'.

את המפגש פתח יחיאל הרוש בסדר ההבדלה ובהמשכו נהנו המשתתפים מדבריהם המעוררים של הרב אפרים (רבה של הישיבה הגבוהה בגבעת אולגה) והרב אורי - רב ביה"ס, שקשרו את מצוות "והגדת לבנך..." הנהוגה בחג הפסח הקרב ובא להתכנסות המשותפת של הסבים והסבתות עם נכדיהם ועל חובת העברת הלפיד היהודי מדור לדור. 



בין לבין הנעים את הערב בשירתו היפה הזמר אופיר כהן ולקינוח התקיים משחק "בינגו" - מנהגי השבת. רגע לפני פרידה נתברכו המשתתפים בברכתה המרגשת של אחת הסבתות ולסיום התכבדו במטעמים וקיבלו שי פרידה.

צוות ביה"ס הרגיש נחת מרובה מאירוח הסבים והסבתות ומבקשתם החוזרת ונשנית להרבות במפגשים מעין אלו.

מנהלת בית הספר: אתי רוקח

אין תגובות: