יום שני, 18 במאי 2015

חג מתן תרומה



בחלוף שנה כהרף עין, התכנסו היום בשנית במועדון "ביתנו" בגני תקווה, נרגשים וחגיגיים, קבוצת תלמידים מחטיבת הראשונים בגני תקווה, יחד עם קבוצת הגימלאים, מוותיקי המועדון, עמם חלקו שנת פעילות התנדבותית פוריה של תכנית הקשר הרב דורי.

במהלך החודשים האחרונים פקדו בימי שני אחר הצהריים  16 תלמידים, בנים ובנות משכבות ז' - ט', את מועדון הגימלאים "ביתנו", ולימדו בסבלנות רבה את הקשישים לעבוד עם המחשב, תדרכו אותם על השימוש בטלפון החכם, ובעיקר הקשיבו  לסיפורי חייהם המרתקים. במהלך המפגשים שוחחו על גלגולי השפה העברית, על מנהגי חגים, על מורשת קולינרית, ועל בחירות שאנו עושים במהלך החיים. הסיפורים הועלו בתיעוד דיגיטלי לאתר בית התפוצות.




בנוכחות אורחים נכבדים רבים, ביניהם ברכה לב-רן, מנהלת מחלקת רווחה במועצה, ענת ברגמן, רכזת פעילות לקשיש, מירה אהרון, מנהלת מועדון "ביתנו, יואב פרידן, מנהל החטיבה, וצוות מורות שבא לתמוך, ובניצוחה והובלתה של מרכזת התכנית בחטיבה, דליה בר און, נערך היום הכינוס המסכם, שכלל חלוקת תעודות, דברי ברכה שנשאו המבוגרים למורים הצעירים שלהם, דברי סיכום מרגשים של התלמידים ושירה בציבור של שירי שבועות.






מנהל החטיבה ציין בפני התלמידים, כי הוא מוקיר את עשייתם ומעריך את העובדה, שלמרות הפיתויים הרבים, והעיסוקים האחרים בשעות אחה"צ, התלמידים בחרו לבוא למועדון, לתרום מזמנם ומהידע שלהם. "את המשמעות והערך של עשייה זו עוד תגלו בהמשך, כאשר תסתכלו אחורה", ציין, "כי זוהי למידה משמעותית וזהו בעצם התגשמות הערך החינוכי שהיינו רוצים להנחיל בביה"ס, שאינו מקדש רק את ההישגים והציונים אלא את היכולת לתרום, להתנדב ולתת מעצמכם".


המורה דליה בר און, שמלווה זו השנה השניה את התוכנית, ואשר בזכות תכנונה המוקפד, הסבלנות הרבה והדוגמא האישית של נתינה ומסירות (על חשבון זמנה הפרטי), הצליחה ליצור מסורת של התנדבות לתכנית בקרב תלמידי החטיבה, בירכה ושיבחה את עשיית התלמידים:

"חג השבועות מכונה גם חַג מַתַּן תּוֹרָה, התלמידים המקסימים הגיעו למועדון עם נכונות מאד גדולה לנתינה - לתת חוויה חיובית עם המחשב לאזרחים הוותיקים. הם הקדישו זמן, ידע והמון אהבה", פתחה דליה את המפגש, והוסיפה: " תלמידים יקרים! אני חושבת שאתם מהווים דוגמא לאנשים אחרים  ולתלמידים אחרים בהתנדבות שלכם, במעורבות החברתית שלכם, בעשייה ובלמידה המשמעותית שחוויתם עם האזרחים הוותיקים. תודה שהתנדבתם לתרום לקהילה, הקדשתם מזמנכם, גיליתם אחריות רבה, מעורבות, אכפתיות, הייתם אוזן קשבת, והבאתם שמחה למתלמדים במועדון.
מאחלת לכם שתמשיכו להתנדב ולתרום! "



וכך סיכמה את החוויה אחת המשתתפות, חברת המועדון:
"אני ונוי למדנו יחד על המשפחה זו של זו, על המקצוע ועיסוקים שונים, למדנו
על עדות וקורות חיים..
נוי תמיד שאלה אותי על הרבה נושאים, תמיד דברנו יותר מאשר כתבנו.
לנוי היתה גישה מאד טובה, היא התעניינה בכל דבר.
כל הילדים בתוכנית הקשר הרב דורי מאד נחמדים וטובים.
שיצליחו בדרכם!
סבתא כוכבה"



לסיכום קינחו האורחים, כיאה לחג השבועות, במטעמים ועוגת גבינה ובאוויר נישאה התחושה המבטיחה - כי ישובו וייפגשו גם בשנה הבאה.

אין תגובות: