יום ראשון, 28 ביוני 2015

סיום שנה מרגש ותרבותי בבי"ס שזר בחולון

בתכנית "הקשר הרב דורי" שפועלת בבית ספרנו שז"ר בחולון זו השנה השנייה, השתתפו השנה תלמידי ו’2 וגמלאים ממועדון "גמלאים ונהנים" מהמרכז הקהילתי נאות רחל.
אחת מהמטרות של ביה"ס היא יצירת שיתוף פעולה ופעילויות משותפות עם הקהילה ותכנית "הקשר הרב דורי" יצרה הזדמנות להידוק הקשר עם הקהילה.
התלמידים והגמלאים עבדו יחדיו בחדר המחשבים ויחד הם חקרו ותיעדו את סיפורי חיי הגמלאים וגם רכשו מיומנויות מחשב. בתחילה חלקם ניגש בחשש-מה למחשבים, אבל לאט לאט קיבלו הגמלאים ביטחון בעבודה עם המחשב, ובהמשך גילו ענין ורצון ללמוד יותר על האפשרויות הגלומות בו. התלמידים הנחו אותם בסבלנות רבה וברצון רב.
התכנית יצרה קשר בין כולם והעשירה את ידע התלמידים. דרך הסיפורים למדו התלמידים קצת על ההיסטוריה של מדינת ישראל, על העליות השונות ועל החיים במעברות.
אחד המפגשים הוקדש לסיור משותף בבית התפוצות. הסיור תרם לגיבוש הקבוצה. תודה לבית התפוצות ולתכנית "קשר הרב דורי" שבזכותם יכולנו לצאת לסיור חשוב זה.
במפגש הסיום שהתקיים ביום ה' 25.6 נפגשנו כולנו בספריית בית הספר. אורחת הכבוד הייתה השחקנית שושיק שני לביא, שהגיעה בהתנדבות לערוך דיון על הסרט הקצר "החלון" שבו השתתפה. כמו כן, הגיעו למפגש במאית הסרט רבקטל פיינה ומפיצת הסרט עינב לוי.
בחלק הראשון של המפגש, התלמידים הקריאו ברכה לגמלאים והגמלאים אף הם נשאו דברים. לאחר מכן, אמנון הגמלאי שר שירים וכולנו הצטרפנו אליו בשירה ובמחיאות כפיים. אחר כך הוקרן סרטון קצר שסיכם את הפעילות המשותפת. 
החלק השני של המפגש הוקדש לצפייה בסרט הקצר "החלון", העוסק במערכת יחסים מתהווה בין צעירה מרדנית (דיאנה גולבי), לאישה מבוגרת (שושיק שני-לביא) בדיור מוגן.  לאחר הסרט נערך שיח בהשתתפותה של השחקנית שושיק שני-לביא ובמאית הסרט רבקטל פיינה. השיח עסק בחשיבות הקשר בין צעירים למבוגרים ועל הצורך באהבה בכל גיל. הדיון היה פורה ומרתק. בסוף הדיון ניצלנו את ההזדמנות והצטלמנו עם שושיק.
בסוף המפגש חולקו לכל גמלאי חוברת עם אוסף הסיפורים. כל המשתתפים קיבלו מגנט עם תמונה משותפת ותעודת הוקרה וכמובן גם שי קטן ומתוק.

מצורף סרטון קצר המסכם את הפעילות השנה. צפייה נעימה!


                                         צופים יחדיו בסרט "החלון"

                                          תמונה קבוצתית של כל משתתפי התכנית תשע"ה

                                         שושיק שני-לביא במרכז, על רבקטל פיינה וענבר לוי



                                              אמנון, גימלאי ממרכז "נאות רחל" שר למשתתפי התכנית

וכן, טרילר לסרט "החלון" –


אין תגובות: