יום ראשון, 28 ביוני 2015

הסבתא מודה לנכדה בסיום התכנית בבי"ס שנקר

מסיבת הסיום של תכנית הקשר הרב דורי בבית ספר שנקר בחולון, שאורגנה ע"י המורה המלווה ציפורה אלון, הייתה מרגשת עבור כל הנוכחים בה. אחד אחרי השני עלו זוגות הילדים המשתתפים, עם הסבא או הסבתא הפרטיים שלהם, שיתפו את הנוכחים בחוויותיהם, ברכו אחד את השני והעניקו תשורות. להלן דבריה של מרגלית מיכלסון, סבתה של יעל, המסכמים כה יפה את התהליך שעברו שתיהן במסגרת הקשר הרב דורי:
"כאשר נכדתי יעל שאלה אותי, אם אני מוכנה להשתתף בתכנית הנקראת 'הקשר הרב דורי', עוד לא ידעתי למה אני נכנסת, והאמת, גם לאחר הפגישה הראשונה, עדיין לא הבנתי מה עומד לקרות.
לאט לאט התבהרו הדברים בהמשך ויעל הצליחה להוציא ממני בהדרגה, כמעט את כל קורות חיי. ביניהם גם דברים שהייתי בטוחה ששכחתי.
האמת, לא חשבתי שזה יעניין אותה, אבל היא, במיומנות רבה, כתבה כל מילה שאמרתי ותוך כדי, הוסיפה שאלות וגרמה לי להוציא את המקסימום. ואני, יושבת בכל פעם ומתרשמת – מהמיומנות שלה בהפעלת המחשב ומהיכולת שלה למשוך אותי בלשוני.
בזכותה של יעל, עלו אצלי הזיכרונות והתבהרו, כאילו שקרו רק אתמול. לא חשבתח שזה יעניין אותה, אבל טעיתי.
אני רוצה לציין גם את הסיור שהיה לנו בבית התפוצות. זו לא הייתה הפעם הראשונה שביקרתי שם, אבל הפעם, עם ילדים בגיל הזה, זו הייתה חוויה מיוחדת לראות שגם ילדים מתעניינים בנושא העם היהודי, שואלים שאלות לעניין ומבינים את הערך של המפעל הזה שנקרא בית התפוצות.
לסיום, אני מודה לכל אלה שהגו את הרעיון ובזכותם עברנו יחד את החוויה הזו, וכמובן לנכדתי יעל, שהזמינה אותי לקחת חלק בתכנית, שיתפה אותי ונתנה לי להבין בצורה מעשית, כמה חשוב הקשר הרב דורי"

בברכה חמה, מרגלית מיכלסון
                               סבתא מרגלית מקריאה את מכתבה לצד נכדתה יעל


אין תגובות: