יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

רשמיהם של תלמידי ביה"ס "בכור לוי" ממפגשי ההכנה לתכנית

רשמי התלמידים המשתתפים בתכנית "הקשר הרב דורי"בעקבות החלק הראשון של התכנית - כישורי הנחייה,אשר כלל הכנה רגשית, חברתית ולימודית עד למפגש הפתיחה החגיגי עם הוותיקים בהובלתה של שלומית דהן


איתמר גולדברג: 
"בתכנית הקשר הרב דורי התכוננו רבות לקראת היותנו מנחים צעירים.
בכיתה מאוד כיף לי כי אני לומד הרבה לעבוד על המחשב, והילדים איתי בכיתה נחמדים. התכנית עצמה מאוד מהנה.  אנחנו עושים כל מיני פעילויות במחשבים, כותבים הרבה בוורד ובג'ימייל, מורידים תוכנות ולעיתים גם משתמשים בטלפון. בקיצור, כיף!!!!!!  זה גם מאתגר ומיוחד ללמד אנשים יותר מבוגרים דברים שהם לא כל כך יודעים ואף ללמוד מהם. 
אני  נהנה מאוד בתכנית כי המשתתפים הם כמו משפחה, ומדברים על כל מיני דברים מעניינים. 
בכל סוף שיעור אנחנו מקבלים שיעורים, הם תמיד במחשב ואנחנו צריכים להגיש את השיעורים (לשלוח אותם) תוך זמן מסוים .כשאנחנו מסיימים את השיעורים אנחנו מדברים עליהם, רואים אותם וזה ממש כיף.
את מפגש הפתיחה החגיגי ציינו בטקס שבו סיימנו את חלק א' של התכנית. בטקס כל התלמידים השתתפו ובסופו חילקנו למבוגרים שי: דיסק און קי ומחזיק מפתחות , וגם חלה לכבוד שבת. 
סיימנו בהצלחה את חלק א' של הקשר הרב דורי!   אני מאחל לכולנו בהצלחה גם בהמשך!"
         
                                                                                                              
"לפני מפגש הפתיחה של הקשר הרב דורי למדנו איך להשתמש בוואטס-אפ ווב, להוריד ולעצב תמונות, עבדנו על מצגות וכתיבת ברכות, מלאנו שאלון עמדות ולמדנו על מיתוסים וסטראוטיפים אודות הזקנה. אהבתי ללמוד ולהשתפר .
דרך הלימוד הייתה מהנה והייתי רוצה ללמוד מהמבוגרים וללמד אותם. אני בטוח שנהנה ביחד ושהמבוגרים ייהנו ללמוד מחשבים.  נהניתי ממפגש הפתיחה ומכל ההכנות לקראתו".

נעמי ריבלין:
"מאוד רציתי להשתתף בתכנית ובמפגש הראשון הייתי קצת בלחץ אם יהיה לי בן זוג וותיק לעבוד עמו כי סבי וסבתי גרים בצרפת. לשמחתי שלומית, המורה המורה המובילה, עזרה לי בכך וצרפה את אביה שיעבוד איתי. מאוד התרגשתי כששמעתי על כך, גם בשל העובדה שאני באמת יכולה להשתתף בתכנית.
במהלך המפגשים למדנו על עמדות וסטראוטיפים והתכוננו להיות מדריכים צעירים וסקרנים,
במפגש הפתיחה מאוד התרגשתי ולאחר המופע נהניתי גם מהכיבוד הטעים, כל זה בשבילי היה ממש גן עדן. בסיום המפגש שחקנו עם הסבים והסבתות משחק הכרות עם חוט צמר וזה היה נחמד לשמוע ולהכיר את המשתתפים".


מאיה בשן:
"במהלך התכנית למדנו טכנולוגיה בדרך שונה מן הרגיל. הורדנו תוכנות והשתמשנו בכלים טכנולוגיים שונים. למדנו מה התכונות הנדרשות ממנחה צעיר, כמו הקשבה, פתיחות, אומץ וביטחון עצמי ובהמשך אף נשתמש בזה.
לאחר שלמדנו רבות, הכרנו את כל הוותיקים במפגש פתיחה חגיגי שבו סיפרנו על ציפיותינו, ברכנו את חברינו ואת הוותיקים וצפינו במצגת העבודות שהכנו.
בתכנית אנחנו לומדים ומלמדים ואני בטוחה שבמהלך החלק הבא של התכנית, בו נפגוש את הוותיקים נלמד אותם, נלמד מהם ונצבור ידע. אני מכניסה לזה גם שמחת חיים וזמן איכות והנאה.
אני בטוחה שנצליח ונשמח ואני מוכנה להתחיל את החלק השני של תכנית הקשר הרב דורי עם הרבה סקרנות וציפייה".


שלי רוזנצוויג:
"במפגשים הראשונים דיברנו על הזקנה ומלאנו שאלון עמדות. דיברנו על מיתוסים בתחום הזקנה וזה היה מאוד מעניין. תכננו את מפגש הפתיחה המשפחתי עם ההורים ועם הסבים והסבתות, התאמנו בקריאת הטקסטים וארגנו את הספרייה לקראת המפגש.
במפגש המקהלה שרה וכולם התכבדו בכיבוד טעים. לבסוף, המוזמנים הלכו ונשארנו רק חברי הקבוצה: התלמידים והמבוגרים, וגם אורנה דרום השתתפה איתנו, לפעילות הכרות שנהניתי ממנה במיוחד. בפעילות העברנו חוט צמר זה לזה וסיפרנו על עצמנו.
אתמול, כשנפגשתי עם סבתי הרגשתי שאני הרבה יותר מחוברת אליה. במפגש הבא סבתא שלי תבוא ואני אלמד אותה מחשבים. אני שמחה ומתרגשת מכך".

אין תגובות: