יום שבת, 5 בדצמבר 2015

חנוכה באינשטיין, חיפה


"שכל איש ידע וכל איש יבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו 
כנר חברו" (הרב קוק)

המפגש השני של תכנית הקשר הרב דורי בכיתה ו'3 עמד בסימן חנוכה.
ניתן היה לחוש בקבוצה גדולה והטרוגנית, רב גילאית, עם צרכים שונים, תפיסות עולם שונות, דעות ורצונות, מסורות ותרבויות שונות, שהתלכדה לאורך זמן והתגבשה "לאור איתן".
המפגש האיר את המורשת, ליכד ואיחד בחום ובאחווה אנושית. פתחנו את התוכנית בסרטון היסטורי "חנוכה בימים ההם, בזמן הזה" https://www.youtube.com/watch?v=KGPCpOrf24w.
שרנו יחדיו מחרוזת שירי חנוכה, ולאחר מכן התקיים חידון אינטראקטיבי בנושא חנוכה בשם Triventy. החידון הוא כלי המבוסס על שאלות סגורות עליהם התלמידים, הסבים והסבתות ענו באמצעות הניידים.
הכלי אפשר משחק המוני, ופעיל, ואחד הדברים היפים בו הוא שבמהלך המשחק, המשתתפים ראו את מספר השחקנים המחוברים, כמה ענו על השאלה עד כה וסטטיסטיקות. הסבים והסבתות חוו חווית למידה "אחרת" דרך כלים דיגיטליים.
בהמשך, סבתא מרגלית הציגה משחק סביבון שקבלה במתנה, ועליו כתובות האותיות: נס גדול היה שם. סבתא מרגלית הסבירה מדוע כתוב על הסביבון שם ולא פה.
זאת ועוד, משתתפי התכנית הכינו עם הנכדים חנוכיות מרהיבות, צבעו, הדביקו את הקנים, הוסיפו מדבקות, וניכר היה כי כולם היו שקועים בעשייה. לקינוח, קיבלו המשתתפים ברכה לחג וסופגניות.
אין ספק שחנוכה, מלשון חינוך, זה הזמן בו אנו מעלים אור בנרות, בנשמת האדם, בילדינו וביקירנו.
חג אורים שמח
כתבה טלי מורנו, מחנכת הכתה




מורה מובילה : טלי מורנו
מנהלת בית הספר : מיכל כהן

אין תגובות: