יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

ענבר ביטון התגעגעה... חוזרת מהשבתון לתכנית היקרה לליבה ופותחת שנה שישית בביה"ס רעות, ראשון לציון.

בבית הספר הקהילתי "רעות" ראשון לציון, "הקשר הרב דורי" זו מסורת רבת שנים... !
מנהלת ביה"ס הגב' אילנה שוורץ, המעודדת את תלמידיה לביטוי אישי ומעורבות חברתית ערכית ופעילה, רואה בתכנית מקום המאפשר יישום הלכה למעשה עקרונות אלו הן לתלמידים המשתתפים בתכנית והן למורה המובילה.

ענבר ביטון, הוותיקה בהובלת התכנית - 6 שנים! הפכה זאת למסורת ורואה בה שליחות - מתוך אמונה כי דרכה היא מובילה ללמידה משמעותית, מקנה ערכים, מאפשרת ביטוי אישי ללוקחים בה חלק!




דברי הפתיחה של ענבר:

זכות גדולה נפלה בחלקי להנחות את תכנית "הקשר הרב דורי". 
שנה שישית ברציפות שבית ספר "רעות" מפעיל את התכנית ומחבק אליו את הדור 
הבוגר, האזרחים הותיקים.
אני נרגשת ומתרגשת לעמוד פה מולכם. כששואלים זמר שמופיע כבר שנים רבות, 
רגע לפני שהוא עולה לבמה, האם עדיין אתה מתרגש? האם עדיין אתה מרגיש 
פרפרים בבטן? התשובה כמעט תמיד זהה: "ברור!, אוי ואבוי אם לא הייתי 
מתרגש..."
כך בדיוק אני מרגישה היום, גם לאחר 6 שנים, מעין תחושת שליחות, לחבר בין 
הדורות ולהוציא לאור את הסיפורים המרגשים, סיפור חייהם של הדור הותיק. 
אני מתרגשת מעצם העובדה שאני זוכה להצטרף היום למשפחה גדולה יותר, 
שהרצון שלה הוא לקרב בין הדור הצעיר לדור האזרחים הותיקים, לשמר את 
המורשת שלהם ולתעד את סיפור חייהם - למען הדורות הבאים.
התוצר הסופי, תיעוד הסיפור האישי בכלים דיגיטליים, הוא יקר לעין ערוך.
אני מבקשת להודות לכל הגורמים השותפים להצלחת התכנית: למשרד לאזרחים 
הותיקים, לתכנית הקשר הרב דורי ולעומדת בראשה - הגב' עפרה ישראלי, לבית 
התפוצות, לרכזת מחוז מרכז - הגב' אורנה דרום ולכם-אזרחים ותיקים. 
תודה מיוחדת למנהלת ביה"ס אילנה שוורץ שמאמינה אמונה אמיתית בתכנית, 
שתומכת ונותנת במה לתכנית. ולכם, תלמידים מקסימים שהצטרפתם לתכנית, 
שבאתם מתוך רצון רב להכיר את סבא וסבתא, לתרום ולהירתם.
אני מאחלת לכולנו מפגשים פוריים ומהנים.


ענבר יצרה אווירה נעימה ומשפחתית ומספר וותיקים אף חוזרים ומשתתפים בתכנית פעם נוספת... והיא מזמינה את הוותיקים לקחת "פסק זמן" מהניקיונות ומהבישולים ולחזור לספסל הלימודים לספר סיפור חיים וללמוד מחשבים.

ואת התלמידים לזמן איכותי וסבבה, ללמוד עם הסבתא והסבא ובכיף כייף ביחד ללמוד מחשב!


 ולאחר שטווינו את הקשר כשכל משתתף סיפר על שמו ומשמעות הקשר עבור, העניקו התלמידים הנרגשים את הברכות המושקעות שהכינו כל אחד לסבא / סבתא שלו...




 וכעת אנו ממתינים לתוצרים שיועלו למאגר הסיפורים...
בהנאה ובברכת חוויה מעשירה ומעצימה לכל המשתתפים!










אין תגובות: