יום ראשון, 13 במרץ 2016

מבט על הקשר הרב-דורי בביקור מטה התקשוב במחוז חיפה

ב 8.3.16 סיירו נציגי מטה התקשוב של משרד החינוך במחוז חיפה וזכו ליום חוויתי במיוחד ועשיר בפעילות תקשובית מגוונת, שאורגן על ידי צוות התקשוב במחוז, בהובלתה של עידית אבני, הממונה על התקשוב.

הסיור נפתח בביקור בששה בתי ספר במחוז, שבחמישה מהם מופעלת תכנית הקשר הרב-דורי.

אני, רכזת התכנית במחוז חיפה, הצטרפתי לנציגים שביקרו בבית ספר יסודי ג' בדלית אל כרמל. תכנית הקשר הרב-דורי מופעלת בבית הספר זו השנה השנייה, בהובלתה של לובנה ביראני. השנה, בהדרכתה של אחלאס גדבאן - רכזת התכנית במגזר הדרוזי - מתקיימת גם למידה שיתופית, במסגרת הקשר הרב-דורי, יחד עם בית ספר אלון מחיפה. 
מנהל בית הספר, סאלח קדור, הציג את התקשוב בבית הספר ונתן מקום של כבוד גם לתכנית.
בין השיעורים, שבהם צפו המבקרים, הם התרשמו גם מתערוכה מיוחדת של חפצים של פעם, הכוללת את הסבריהם של הסבים והסבתות - באמצעות ברקודים - אודות החפצים.
נציגי מטה התקשוב סורקים ברקודים בתערוכה
אחלאס גדבאן ולובנה ביראני
תחנה מעניינת נוספת בבית הספר הייתה תערוכה מרשימה של צילומים - עבר והווה; את התמונות של ימינו צילמו תלמידי בית הספר. הנה רק שתי דוגמאות:


לאחר הביקורים בצוותים בבתי הספר התאספו כל המשתתפים לביקור במעיין שבלב דלית אל כרמל - אחת התחנות המרכזיות בתכנית השיתופית המתוקשבת "אוצרות דלית אל כרמל", אותה מובילה רכזת האשכול זהרה חלבי. 
במעיין זכינו לשמוע מחוויות תכנית הקשר הרב-דורי באמצעות דבריה של סבתא סאמיה מוסטפא, שמשתתפת בתכנית בבית ספר יסודי א' יחד עם נכדתה שריי אבו מערוף, ובאמצעות דבריה של שרה סאבא (מומלץ מאוד להגביר את עצמת הרמקולים, להקשיב לכל מילה, ואל דאגה... אחרי מספר שניות הצילום מסתובב לזווית הנכונה):


בהובלתה של אחלאס גדבאן מופעלת תכנית הקשר הרב-דורי זו השנה ה-11 ברציפות (!) בבית ספר יסודי א', בניהולו של רושדי חסון, וזו השנה השנייה בשבעה בתי ספר נוספים בדלית אל כרמל ובעוספיה, כולל למידה שיתופית עם קבוצות קשר רב-דורי מחיפה, תל אביב, זכרון יעקב ועוד.

לאחר הביקור המרגש במעיין הובילו תלמידים ומורים את האורחים לסיור מרתק וחווייתי במוקדים שונים בשוק, שהיו חלק מתהליך החקר במסגרת הלמידה השיתופית "אוצרות דלית אל כרמל".
לסיום היום המרתק נפגשו המשתתפים - נציגי המטה ומובילי התקשוב במחוז - לשיחת סיכום, במסגרתה הוצגו היבטים רבים של התקשוב במחוז חיפה, כולל - כמובן - הקשר הרב-דורי.

נהניתי מיום מרתק, מאורגן למופת, ואף זכיתי להתראיין בתחילת היום, בכניסה לבית ספר יסודי ג' :-)

שרית יעקב,
רכזת התכנית,
מחוז חיפה.





 

אין תגובות: