יום שני, 1 באוגוסט 2016

הקשר הרב דורי בביקור ועדת העלייה והקליטה בבית התפוצות

ירושלים, ‏כ"ה תמוז, תשע"ו  ‏31 יולי 2016

"על משרדי הממשלה לעודד ביקור בני נוער מהפריפריה בבית התפוצות"
כך קורא יו"ר וועדת העלייה והקליטה אברהם נגוסה, בתום סיור במוזיאון המחודש. המנכ"ל דן תדמור: זהו המוזיאון החדיש והמתקדם בישראל – לזהות והיסטוריה יהודית

"על משרדי החינוך, התרבות, הנגב והגליל והסוכנות היהודית לסבסד סיורי תלמידים בבית התפוצות בתל אביב", כך קורא יו"ר וועדת העלייה והקליטה ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) בתום סיור במוזיאון המתחדש. לדבריו,  על צעירי ישראל ללמוד להתרשם מההיסטוריה, הערכים של העם היהודי במיוחד בזמן זה".

אירינה נבזלין, יו"ר הדירקטוריון של הבית ציינה כי "בעתות של חילוקי דעות והשוואות, מטרתנו בבית התפוצות לדבר כאן על מה מחבר בינינו היהודים כעם - ולתת מקום לכולם לגלות כיצד כולנו חלק מהסיפור הייחודי והמתמשך של העם היהודי", ואילו המנכ"ל, דן תדמור ציין כי המקום "עוסק בזהות היהודית כהיסטוריה, השפה, הערכים והמולדת המשותפים לכולנו. כ 200 אלף איש מבקרים מדי שנה, ומטרתנו להכפיל כמות זו. בנוסף פועל ביה"ס הבינלאומי לתולדות העם היהודי כ 40 אלף תלמידים מדי שנה, כילדים, חיילים ומבוגרים". הוא סיפר כי בעוד כחצי-שנה יועלו מאגרי המידע, הכוללים חמש מליון רשומות של עצי משפחה, מוסיקה, קהילות, תמונות ושמות-משפחה לרשת וכל אדם יוכל לערוך חיפוש מכל מקום בעולם. ב 12 השנים האחרונות הושקעו מאמצים כבירים בתכנית ההתחדשות של המוזיאון: האגף החדש שנחנך לאחרונה מסמל את שלב א' וכיום הפעילות החינוכית במוזיאון מתרחבת במקביל למאמצים לקראת שלב ב' – תצוגת הקבע החדשה של מוזיאון העם היהודי. לדבריו, יש להרחיב את ימי ההוראה המוקצים לבית התפוצות במסגרת תכניות עם משרד החינוך.

רמי אלגרבלי, מרכז קשרי ישראל והתפוצות במשרד החינוך, סיפר על תכנית "הקשר הרב-דורי" המשותפת עם המשרד לשוויון חברתי, בה תלמידים נפגשים לאורך השנה עם קשישים, המספרים את סיפור חייו ושיאה בביקור בבית התפוצות, וכך מעל 6000 סיפורי חיים נשמרים בבית. בנוסף תיאר את תחרות "סיפור משפחתי" בה נוצרים יצירות אומנות, קשרים בין בתי ספר בארץ לבי"ס יהודיים ברחבי העולם, סיורי מדריכים ועוד.

שרון סופר, אוצרת הכנסת, סיפרה כי השבוע – במסגרת יום האזרחים הוותיקים – ייחשפו עובדי חברי ומבקרי הכנסת לתכנית "הקשר הרב-דורי" המופעלת בבית התפוצות, ואילו דוד יאסו, נציג משרד הקליטה, הוסיף כי חלק ממסלולי ההיכרות של העולים עם ישראל ומורשתה הוא בבית התפוצות.




אין תגובות: