יום ראשון, 22 בינואר 2017

פתיחה מיוחדת וחגיגית בי"ס "כוכב הצפון" אשקלון

ביום שישי השכם בבוקר (ביום שהוא בד"כ יום פנוי לענייני השבת) יצאתי לעבר בית הספר "כוכב הצפון" שבעיר אשקלון.
ביה"ס נטוע בשכונה נעימה ושקטה בחלקה הצפוני של אשקלון, ורוב אוכלוסיית ביה"ס הנם יוצאי רוסיה, אוקראינה ושאר מדינות ברית המועצות לשעבר. 
אלה וורונצ'וק, המורה המובילה את התכנית עשתה מאמצים רבים לגייס וותיקים לתכנית. לאחר עמל רב, ובסיוע מנהלת ביה"ס, הצליחה לפתוח את התכנית עם 8 סבים וסבתות ונכדיהם תלמידי כיתות ד'-ה'-ו'. המפגש החל בשני שירים שבוצעו ע"י מקהלת ביה"ס "המשפחה שלי /יורם טהר לב, ושיר מרגש מאוד "אני פרח, אתה פרח". הילדים היו מקושטים בסרטים ושרו בחינניות רבה.
שלוש תלמידות שמשתתפות בתכנית הכינו ריקוד קטן לשיר "קטיושקה" כחלק מההשפעות של התרבות הרוסית על התרבות בארץ, ומבטא את הקרבה של הילדים לקהילה בה הם חיים. 
מנהלת ביה"ס, הגב' שרי פלום, ברכה את האורחים ואחלה הצלחה לכולם, בתקווה שהתכנית תקרב לבבות, תספר את סיפור חייהם שם, ואת העלייה והקליטה כאן בארץ, ותהווה אמצעי לקשר מתמשך עם הנכדים וביה"ס. 
המורה אלה, הסבירה על התכנית והראתה את סרטון התדמית של הקשר הרב דורי. על פי בקשתי, תרגמה המורה את הדברים גם לשפה הרוסית, דבר שהסיר את המחיצות, ואפשר לכולם להתקרב.
בחלק השני ערכנו סבב היכרות מרגש ביותר בין כל המשתתפים, בעזרת כדור צמר, שעבר מיד ליד, פעם לסבא או סבתא, ופעם לנכד או נכדה. הדברים שעלו במהלך ההיכרות היו מרגשים ביותר. התלמידים והתלמידות הביעו בעברית רהוטה את ציפיותיהם ועד כמה התיעוד ההיסטורי חשוב להם ולמשפחה. 
חלק מהוותיקים מעורים בחיי הארץ, סבתא אחת הייתה עובדת של הסוכנות ועבדה במרכז קליטה, שתיים מורות, ונראה שיש לכולם יש הבנה עד כמה התכנית חשובה מבחינה ערכית ולאומית. 
סבא מבין המשתתפים תאר את חוט הצמר שיצר סבך בין כל המשתתפים, וחיבר בין כולם, שהוא דוגמה לחיבור בין לבבות ובין הדורות. הדברים שנאמרו העלו תקווה לכך שהתכנית חשובה מאוד, ויש לקיימה למען הדורות הבאים. 


מקהלת ביה"ס

הוותיקים והנכדים

מנהלת ביה"ס הגב' שרה פלום

ריקוד - "קטיושקה"

מהות תכנית הקשר הרב דורי

המורה המובילה: אלה וורונצ'וק
הקשרים בין כל משתתפי הקשר הרב דורי

משתתפי התכנית "כוכב הצפון"

אין תגובות: