יום שבת, 18 במרץ 2017

מפגש סיום בבית ספר "שדות איילון" בית חשמונאי

ביום שישי 17.3 בשעה 8:00 בבוקר התאספו בהתרגשות רבה משתתפי התכנית בחר המחשבים.

המפגש נפתח בקטע אומנותי, להקת התיגוף של בית הספר הופיע בריקוד מדהים.
     
מקהלת בית הספר, הופיעה בשני שירים שיר במרוקאית ושיר באידיש.                                                      
       
אורלי מאירי המורה המובילה נשאה דברים:
"את תכנית הקשר הרב דורי התחלנו בביה"ס לקראת חג החנוכה, חג האור ואנחנו מסיימים בתקופה שבין חג פורים וחג הפסח, הדרור ולא בכדי... חגים אלה הנם חגים המציינים את המורשת היהודית שלנו. את ההיסטוריה המפוארת רבת השנים.
אף אתם, סבים וסבתות, כל אחד מכם תיעד וסיפר את המורשת האישית והמשפחתית שלכם, חברתם במהלך התכנית לתבנית נוף ילדותכם ובגרותכם.
אתם תלמידים יקרים, חברתם לסיפורים המשפחתיים של סבא וסבתא בממשקים שלא תמיד הכרתם.
ראיתי את התלמידים, הנכדים שלכם, מחכים לכם בעיניים בורקות בבוקרי ימי שישי ומלווים אתכם לחדר המחשבים בגאוות יחידה. בשעות קסומות אלו למדתם , אתם הנכדים, על הפרימוס, הפתיליה והמעברה, על טלגרמה לעומת הווטסאפ על חוסר לעומת השפע של היום. אתם הסבים והסבתות ראיתם את שליטתם הקסומה של הנכדים ברזי הטכנולוגיה. ראיתי ושמעתי אתכם סבים וסבתות, מתלבטים ומתחבטים מה להכניס לסיפור ומה מיותר, מה חשוב ומשמעותי לזיכרון המורשת המשפחתית..... ."                                                                                                          
בהמשך הסבים והסבתות סיפרו וברכו:
סבתא נאוה פוקס: "התכנית חולקת כבוד להורים ולמשפחה נזכרים שאנו המשך לעמל ולעשייה של דורות רבים ושיש הרבה מה ללמוד מהדורות שקדמו לנו, אין לזלזל בעבר, אלא להישען עליו ולפרוץ קדימה. יש לנו, כמובן מה ללמוד מהנכדים שלנו, ומהמיומנויות החדשות שפיתחו. התכנית היא תכנית של חיבורים וזה מה שיפה בה...".        

מדבריו של הנכד איתמר שרם לסבא איציק:
"רציתי לסכם את חוויתי האישית במפגשים, ראשית אני רוצה להודות לאורלי מאירי המחנכת המקסימה שלי. היא שאפשרה מפגש מיוחד עם ההיסטוריה של סבי. במהלך המפגשים פגשתי את סיפור חייו של סבי כילד, מאוד התרגשתי והסתקרנתי מהסיפורים ואני מרגיש שהתקרבנו מאוד סבא ואני. אז רציתי להגיד לך תודה סבא שהגעת לכל המפגשים, רגשת אותי מאוד, אוהב אותך!"  
מדבריה של אמא:
"ברצוני לשתף ולומר כאמא שלקחה חלק מאחורי הקלעים, הקשר הרב דורי תרם רבות לילדתי ולי, שיתף אותנו בעבר הרחוק של סבא/אבא ולקח אותנו אחורה בזמן זהו מסע קסום ומלא בתוכן, מסרים, ראייה שונה, התמודדויות לא פשוטות מלוות באותנטיות. חווינו רגעים של עצב עד דמעות ורגעים של שמחה יחדיו.
לקחת חלק בתכנית זאת זכות גדולה שקיבלנו לא כולם זוכים למעמד זה...."
את הקבוצה ליוו שלושה נאמני מחשב שעשו עבודה טובה ונאמנה, על כך הם קיבלו תעודת הערכה.
גם הנכדים והסבים קיבלו תעודה על השתתפותם בתכנית.

אין תגובות: