יום ראשון, 19 במרץ 2017

היום המחוזי הראשון - במחוז דרום, בנתיבות

ביקור חווייתי בקבוצת הקשר הרב דורי בנתיבות

התארחנו למפגש, בביה"ס המקיף לבנות, המר-דרכא שבנתיבות.
לאחר הצגה קצרה של ביה"ס ע"י מנהלת ביה"ס שוש אלון ומנהלת חטה"ב יעל ביתן, זכינו בחוויה הראשונה:
הצגת תכנית הקשר הרב דורי, מזווית הראיה של בנות כיתת נחשון בביה"ס, המבלות אחת לשבוע עם הוותיקים ממרכז היום במרכז להב"ה.
מדבריהן המרגשים של הבנות:
"אחרי ששמעתי את הסיפור של המבוגר "שלי", הלכתי לשמוע את הסיפור של סבא וסבתא",
"כשאני רואה קשיש באוטובוס, אני חושבת איזה סיפור עומד מאחוריו", 
"מן העבודה עם המבוגר אני לומדת לעבוד על הסבלנות שלי".
    


במפגש בו נכחו בין השאר, מנהל מינהל החינוך של נתיבות מר אלי אלישע, מנהלת להב"ה במשרד המדע, הגב' יעל ימיני, הוצגה העשייה במחוז דרום במסגרת התכנית והתקיימה שיחה אודות משמעותה הערכית של התכנית בביה"ס המר ובשאר הקבוצות הפועלות בתכנית.
חלקו השני של הביקור התקיים במרכז להב"ה בנתיבות, שם פגשנו את המשתתפים - אזרחים וותיקים ממרכז היום בנתיבות הלומדים בעזרת בנות כיתת נחשון להפעיל את המחשב, לכתוב במעבד התמלילים, לגלוש באינטרנט וביוטיוב, באתרים רלוונטיים להם.

שמחנו להסתובב בין המשתפים ולשמוע את אמירותיהם לגבי הלמידה מן הבנות, ההתקדמות בשימוש במחשב, והנכונות של הבנות להקשיב לסיפור עלייתם לארץ וסיפורי החיים שלהם.




שמענו מפי מנהלת מרכז היום זהבית להב על התלהבותם של הוותיקים מן ההשתתפות בתכנית, על רצונם ללמוד וללמד ועל כך שאינם מוכנים להפסיד מפגש. על נכונותן, רצינותן וגילויי הסובלנות של הבנות, בפעילות עם הוותיקים. וכן, את דבריה של נועה, מנהלת מרכז להב"ה, בשבח התכנית, באמצעות מנהל מחוז דרום של להב"ה, מר אלכס דאי.

לסיכום, שיתוף הפעולה בין שלושה הגורמים - ביה"ס המר, מרכז היום ומרכז להב"ה, הוא שיתוף מבורך ונשמח לשיתופי פעולה דומים. 
תובנה נוספת, אין ספק בנחיצותה ובמשמעותה הערכית של תכנית הקשר הרב דורי, גם כשמדובר בדור הוותיקים וגם בדור התלמידים הצעירים השותפים, אלה וגם אלה מקיימים ציווי של נתינה ששכרה בצידה. 


תודה למארחים, למובילות הקבוצה - המחנכת הדס דדון, מנהלת מרכז היום זהבית להב ומנהלת מרכז להב"ה נועה כהן, ולאורחים שהדרימו והצטרפו אל צוות המחוז לביקור.

אין תגובות: