יום שני, 3 באפריל 2017

"פרויקט מדהים, ילדים קשובים, רציניים ושואלים, מורה מקסימה, חוויה מעצימה, הזדמנות לספר את ספור חיי, למדתי על סבתא דברים שלא ידעתי וגם עוד מושגים, תודה לסבא שבא, גיוון צורת למידה, למדתי מזווית ראיה של ילדה עולה חדשה"


:על התכנית בבי"ס מעיינות בקיבוץ כברי עם המורה המובילה יפעת שייט משולם


סבתא שולה
" הפרויקט הזה מקסים בעיני , שמחתי להיות חלק ממנו. נהניתי מהיחס הרציני והעניין שהראו נכדי וחבריו לקבוצה. הילדים היו קשובים לסיפור ושאלו שאלות. היו רגעים מרגשים ביותר והרגשתי שעברתי ביחד עם הקבוצה המיוחדת הזאת חוויה מעצימה.
תודה ליוזמים ותודה מיוחדת לקבוצת הילדים המדהימה שאפשרו לי לחשוף בפניהם את סיפור חיי."

סבתא נורית
"להגיע לכיתה עם ילדים צעירים, לשבת איתם במסגרת זו ולנסות ולהיזכר באירועים שונים בחיי. היה מאד מעניין ונחמד מקווה שפגישות אלה האירו לבנות הקבוצה דברים שלא כל כך משוחחים עליהם בחיי יום יום."

סבא נחום
"במהלך העבודה בכיתה פתאום הרגשתי שאני צעיר בגיל של הילדים בכיתה. ואני רוצה להודות למחנכת על האווירה הנעימה והידידותית שהייתה בכיתה לאורך כל העבודה של הקשר הרב דורי."

סבא ניסים
"אני נדהם מילדי הקבוצה מהרוגע והיכולת להביע בקצרה את הדברים, כמו כן מהמורה יפעת שאחראית על הפרויקט ומעבירה את הנושאים באותו רוגע ועניין."

סבא דב
"החוויה הכי גדולה הייתה לשבת פה אתכם וראיתי כמה שאתם חכמים."

סבתא בתיה
"התרגשתי מאוד להיות בכיתה עם הנכד שלי נהניתי בכל רגע לספר קצת מהזיכרונות שלי והיה שיתוף פעולה טוב בין כל חברי הקבוצה."

סבא הרולד
"החוויה שלי היא להראות לצעירים שהעלייה לארץ היא החלטה קשה אבל מאוד כדאית ומלאת סיפוק. כאשר סיימנו והילדים הקריאו לי הסיפור שלי מאוד התרגשתי."

סבא אברהם
"ריגש אותי מאוד, והילד שבי נהנה לשבת בכיתה כמו פעם ולהתחבר לדור החדש שגם למד מושגים שלי נראים מובנים ולהם זה חדש. אני מקווה שהקבוצה נהנתה כמוני."

סבתא טובה
"המפגש הרב דורי היה עבורי הזדמנות להכיר את בית הספר בו לומדים נכדיי, אזכור זאת כי זאת חוויה מקסימה ומרגשת... העלאת הזיכרונות ריגשה מאוד ושמחתי לפגוש צוות מורות מקסימות שבקלות הייתי מאחלת לילדה טובה שהייתי, אני שמחה שלנכדתי וחברותיה יש בית ספר כזה טוב.
אני מאחלת לכיתה ו'2 המשך לימודים מלאי חוויות ועניין, תודה על כך שהזמנתם אותי."

סבתא לאה
"אני מאוד נהניתי לשבת עם נכדתי וחברתה ולחזור לחוויות הילדות שלי. אני שמחה מאוד שהמורה יפעת יזמה את הפרויקט הזה ושנכדתי שיתפה אותי בחוויה זו."

סבא מאיר
"זו הפעם הראשונה בחיי שאני יושב עם נכדתי ועם חברותיה לספר להם את עלילות חיי והן הופתעו לטובה ונהנו מסיפוריי. התרשמתי מהכיתה ומהסיפורים של אחרים."

מורן
"היה ממש כיף לעבוד עם כולן ונהניתי משיתוף הפעולה בקבוצה. למדתי המון מושגים חדשים ולמדתי יותר על סבתא. אני מאחלת לכולן שנמשיך ללמוד דברים חדשים ותודה לסבתא שבאה למפגשים. "

דניאל
"נהניתי מאוד שסבא וסבתא באו ולשמוע את הסיפורים שלהם ולמדתי עליהם דברים שלא ידעתי . האווירה בקבוצה שלנו הייתה נעימה וזה תרם הרבה."

יהלי
"אני נהניתי מאוד מחוויה  זו. שמחתי שסבתא שלי הגיעה, השתתפה ושיתפה את הסיפור שלה. נהניתי גם לשמוע את הסיפורים וגם צחקנו הרבה ביחד ואני רוצה לאחל לסבתא שלי בריאות והצלחה בחיים ".

ענבל
"נהניתי לשמוע סיפורים משמעותיים מחייו של סבא שלי וללמוד עליהם. נהניתי לגוון את צורת הלמידה ולהפוך אותה לכיפית ומעניינת."

טל

"במהלך העבודה למדתי דברים מזווית ראיה אישית של ילדה שעולה לארץ והתעניינתי לשמוע את  הסיפור האישי שלה."









סיכום תכנית "הקשר הרב דורי" – בית ספר "מעיינות" כברי/יפעת שייט משולם 
לאורך השנה,  בימי שלישי, התקיימו בכיתה ו'2 בבית הספר "מעיינות", מפגשים עם סבים וסבתות, במסגרת תכנית ה"קשר הרב דורי".
במהלך כל המפגשים, שמעו הילדים את סיפורם האישי של הסבים והסבתות ומתוכם הם למדו אודות העבר ומושגים חדשים. בעבודה משותפת ותוך שימוש ביישומים טכנולוגיים שונים, תועדו הסיפורים והם יועלו למאגר הסיפורים הארצי של הקשר הרב דורי.
התהליך הנפלא הזה זימן למידה הדדית וחוויות משותפות, שתורמים לבן הדור האחד בהכרה והבנת האחר.
חלק מהמפגשים בכיתה התקיימו בסמוך לימי חג ומועד והיו בעלי אופי ייחודי .
בחנוכה, ערכנו מפגש הכרות, חשפנו את התכנית, הדלקנו נרות לכבוד החג וקינחנו בסופגניות.
בפורים, הסבים וסבתות הביאו תמונות שלהם מימי החג ושוחחנו על מנהגי החג, אז והיום.
צפינו במצגת אינטראקטיבית מקסימה ובה תמונות של הורי ילדי הכיתה, מחופשים
כשהם היו ילדים והיינו צריכים לזהות מי בתמונה.
היה שמח ומשעשע במיוחד.
ביום שלישי, במפגש האחרון ורגע לפני היציאה לחופשת פסח, הייתה חוויה מעצימה במיוחד.
תחילה, קראנו בהתרגשות רבה  את הסיפורים האישיים שתועדו.
אחר כך, עבדנו על יצירה משותפת – הכנת פאזל מאריחי פסיפס.
כל קבוצה עבדה בנפרד על חלק אחד מתוך הפאזל.
כל החלקים יתחברו לפאזל אחד גדול המורכב מהסיפורים האישיים,  שמסמלים את פיסות ההיסטוריה של מורשת העם היהודי.
ולבסוף, קיימנו שיח מסכם, על התחושות והחוויות שצברנו לאורך התהליך.

ראינו תמונות שצולמו במהלך הפעילות וקראנו ציטוטים מתוך דברים שנאמרו על ידי חלק מהמשתתפים.


                                                          חג פסח שמח לכולם.

אין תגובות: