יום חמישי, 26 באוקטובר 2017

מעגלים נסגרים ונפתחים - קריית עמל, קריית טבעון

"חיי אדם אינם נצחיים, אבל הארץ קיימת לנצח. יש להנציח את מעשי אבותינו, שלא יישכחו מלבבות הדורות הבאים. כי דור הולך ודור בא ויש לעשות שהדור הבא ידע מה פעל הדור ההולך" (משה לבנון)

תכנית הקשר הרב-דורי נפתחה השבוע בחגיגיות, זו השנה השנייה, בבית ספר "קריית עמל" שבקריית טבעון. באווירה משפחתית, נעימה ונרגשת הוצגה התכנית בפני המשתתפים ונערכה פעילות "טווים את הקשר", בה נטווה הקשר בין חברי הקבוצה בפעילות להיכרות ראשונית.

במפגש נכחו מנהלת מחלקת החינוך - הגב' גילה דינר, מנהלת ביה"ס - הגב' טלי דלויה, רכזת התכנית במחוז - הגב' שרית יעקב, מובילת התכנית - גב' רותם נידם וכמובן התלמידים והוותיקים.

בפעילות משתתפים 17 זוגות של סבים וסבתות או מתנדבים מהקהילה יחד עם נכדיהם או תלמידים שבחרו להשתתף בפעילות, תלמידי כיתות ה'-ו' בביה"ס.
המפגש הסתיים בפעילות יצירה משותפת
בית הספר נערך השנה בהתרגשות רבה לחגיגות שנת ה-80 לבית הספר. גם קבוצת הקשר הרב-דורי תהיה שותפה, והנושא שבו יתמקדו סיפורי המבוגרים יהיה: ביה"ס - אז והיום, כולל סיפוריהם של חלק מהסבים והסבתות בתכנית, שהם בוגרי בית ספר "קריית עמל"! במסגרת התוכנית יינתן דגש לקשר בין הדור "הראשון" והדור "השלישי" של תלמידי בית הספר.
במהלך המפגש התרגשו עד דמעות שלושה מהמשתתפים המבוגרים לאחר שזיהו זה את זו, כתלמידים שלמדו בבית הספר לפני כ-80 שנים, ולא נפגשו במשך עשרות רבות של שנים.
חלק מסיפורה המרתק של אחת המשתתפות - הבת הראשונה שנולדה בשיח אבריק - כבר תועד במאגר סיפורי המורשת: אבו דיאב - זאב בערבות ארץ ישראל. עופרה תמשיך לספר השנה את סיפור משפחתה המופלא.

תיעדו: רותם נידם ושרית יעקב






תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מרגש ומעניין.
מה היתה הפעילות לאורך השולחן?