יום חמישי, 2 בנובמבר 2017

שנה חמישית לתכנית הקשר הרב-דורי בבית ספר ממלכתי כרכור

בבית ספר כרכור מופעלת זאת השנה החמישית ‬תכנית‮ "‬הקשר הרב-דורי‮", ‬בהובלת רכזת התקשוב - רוית שני סריון. מטרת התכנית היא לקרב בין תלמידים לאזרחים ותיקים וליצור זיכרון משותף, ‬תוך שימוש בכלים דיגיטאליים חדשניים‮.
ביום שישי האחרון התאספו כל תלמידי 4 כיתות ה' יחד עם סבים, סבתות והורים למפגש פתיחה מרגש. ההיענות הייתה מרשימה! 

השנה תעמוד התכנית בסימן "שיר בכיס": כל משפחה תבחר שיר המייצג ומספר את סיפורה האישי וסיפורה של המדינה, בהקשר לנושא השנתי "70 למדינת ישראל – חוקרים את העבר, מוקירים את ההווה, חוזים את העתיד". 

מפגש הפתיחה החגיגי נפתח בשיר. כל משפחה התבקשה צריכה לבחור שיר שמסמל עבורה את החיבור למפגש ולמהות של תכנית הקשר הרב-דורי. לאחר מכן צפו בגירסה חדשה וישנה של אותו השיר והיו צריכים למצוא את ההבדלים ביניהם. 

את המפגש סיכמנו במשחק זיכרון מהנה, שכלל קלפי משחק מעולם השירים, מלווה ב QR קוד.
הייתה אווירה חגיגית, נעימה, חמה ומגבשת. "זו הזדמנות נפלאה לראות את הנכד בבית הספר ולהכיר את חבריו", אמרה אחת הסבתות שמשתתפת בתכנית. ואחת האמהות, שנכחה במפגש, פנתה אל הסבים והסבתות והודתה להם על השיתוף המרגש של סיפורים, שאלמלא תכנית זו, ספק אם היינו מכירים.
במסגרת המפגשים הבאים של התכנית יתעדו התלמידים באמצעים טכנולוגיים פרקים מסיפור חייהם של הסבים והסבתות דרך השירים ויחשפו לסיפורים, לערכים ולמורשתם של האזרחים הוותיקים. הסיפורים יועלו למאגר סיפורי המורשת הארצי של בית התפוצות. 

דרך צלחה!
כתבה: רוית שני סריון






אין תגובות: