יום שלישי, 20 בפברואר 2018

מפגש קולינרי - "רבקה גובר" נהורה

השבוע הגעתי לביקור אמצע תכנית של הקשר הרב דורי בבי"ס ע"ש רבקה גובר נהורה. פוני זרי, מובילה את התכנית מזה שנתיים, והתכנית תפסה תאוצה השנה. יש היענות גדולה של סבתות וסבים, רובם צעירים ועדיין עובדים ופעילים.
בתחילת המפגש המורה הציגה את הנושא, השמיעה את השיר "ולנו יש פאלפל", איך לא?! כשעל השולחן היו ערוכים מראש, כל המטעמים ומיני מאכלים שהביאו המשפחות.
סבא מנשה הביא עלי גפן ממולאים באורז - "יפרח" של יוצאי כורדיסטן, סבא אורי,יליד הארץ, הביא קרפלך, סבתא אסתר ממושב שחר הביאה פסטלים ממסורת יהדות קוצ'ין, סבתא יוכי הביאה מתכון שאמה מפס שבמרוקו נהגה להכין, סבתא מרסל הביאה פסטלים נוסח ספרד, סבא חיים הביא עוגת דבש אהובה ממסורת רומניה, סבא ממושב אחוזם שהביא תבשיל עוף ותפו"א ירושלמי - "בטטה קסביה" נוסח מרוקו, וסבתא שהביאה מרק גונדי ממסורת יהדות פרס.
כל סבא ונכד הציגו את המאכל, וספרו מדוע דווקא הוא נבחר. המשתתפים התכבדו מהמאכלים, ואני כמו כולם נהניתי חגיגה קולינרית טעימה ומשביעה.
בהפסקה שבין שני חלקי המפגש, שוחחתי עם הוותיקים, שאלתי מעט על עיסוקיהם אז והיום. הצגתי את נושא הצילום במסגרת התכנית "דיוקן ישראלי" וכיצד ישתלב בהעלאת הסיפור האישי לאתר התכנית.
הייתה התלהבות גדולה ונכונות להירתם למשימת הצילומים ולהצטרף לתערוכה וולתחרות הצילומים.
בחלקו השני של המפגש העלו הנכדים והוותיקים את המתכונים לתיעוד באתר ביה"ס.
חלק מהוותיקים כבר בחרו להצטלם בסביבת היישוב בו הם חיים, אם על רקע מבנה או אתר משמעותי בחייהם. מצפה למפגש נוסף ולתוצרים. 
ותמיד אני מוצאת זווית אישית - סבתא יוכי היא ילידת אופקים נשואה לבן אופקים - גרה בנהורה, ואפילו אנחנו קשורים בקשרי משפחה, היא הייתה שנים רבות מורה בביה"ס, והיום משתתפת בתכנית עם הנכד שחר -כמובן שהתרגשנו להיפגש !
פוני זרי - המורה המובילה

קבוצת הקשר הרב דורי 

אוכלים מהמטעמים המשפחתיים 

מתעדים מתכון ל"יפרח" 

מתכון לגונדי

יוכי ושחר הנכד - מתכון החומוס של סבתא רבתא

אין תגובות: